Wyzwanie:

SIVERT POLSKA działa na polskim rynku już niemal 25 lat. Firma znana jest z produkcji wysokiej jakości materiałów budowlanych w szczególności z: systemów ociepleń, zapraw do klinkieru, suchych zapraw budowlanych i wielu innych. Posiada wiele marek stosowanych przy ochronie obiektów zabytkowych – co samo w sobie stanowi potwierdzenie wysokiej jakości oferowanych produktów.

W październiku 2020 r. SIVERT POLSKA przedstawił TALEX swoją potrzebę związaną z chęcią dokonania usprawnienia analityki sprzedażowej. Zainteresowany był wykorzystaniem możliwości jakie dają narzędzia Business Intelligence oraz rozwiązania w chmurze.

Wdrożenie to miało umożliwić: analizowanie i filtrowanie danych w wielu wymiarach – od materiału, produktu, poprzez obszary sprzedaży aż do końcowego klienta.

Niezwykle istotnymi funkcjonalnościami były:

  • możliwość udostępnienia zainteresowanym i upoważnionym osobom wybranych informacji – szczególnie poprzez urządzenia mobilne;
  • zestawianie danych historycznych z podobnych okresów przy zapewnieniu wysokiej wydajności działania całego systemu;
  • możliwość samodzielnego modyfikowania analiz przez uprawnione do tego osoby;
  • wysoka intuicyjność rozwiązania;
  • bezpieczny dostęp do systemu przez indywidualnych sprzedawców z dowolnego miejsca pracy.

Rozwiązanie:

 

Efektywna współpraca Sievert Polska Sp. z o.o. oraz Talex S.A. zaowocowała powstaniem modelu danych i szablonów analiz dla obszaru: „Sprzedaż”. Model ten wychodzi naprzeciw oczekiwaniom SIEVERT POLSKA i umożliwia zastosowanie algorytmów sztucznej inteligencji wspomagających analizy sprzedażowe.

Równolegle do prac analitycznych i projektowych utworzona została przestrzeń w chmurze Microsoft, dedykowana pod potrzeby SIEVERT POLSKA. Rozwiązanie zostało wyskalowane w taki sposób, aby:

  • minimalizować koszty potrzebne na uruchomienie rozwiązania;
  • zapewnić wygodną skalowalność teraz i w przyszłości.

Finalną częścią procesu są przygotowane analizy oraz modele danych, które skutecznie wspierają codzienne decyzje.

Bezpieczny dostęp mobilny do danych poprawia wydajność i efektywność sprzedaży.

Rezultat :

Dzięki wdrożeniu rozwiązania Business Intelligence, SIEVERT POLSKA otrzymuje:

  • dostęp do pogłębionych analiz z obszaru: „Sprzedaż” w nowoczesnym wydaniu;
  • intuicyjne narzędzie, po które pracownicy chętnie sięgają;
  • dane dostarczane w czasie rzeczywistym wspomagające decyzje sprzedażowe;
  • możliwość generowania analiz wykorzystujących algorytmy sztucznej inteligencji – wskazujące trendy i kierunki rozwoju produktów;
  • zestawienia analityczne w ujęciu z danymi historycznymi, co efektywnie pomaga określić i zmierzyć cele sprzedażowe.

Gratulujemy SIEVERT POLSKA wykonania kroku w procesie transformacji cyfrowej i cieszymy się, że możemy uczestniczyć w tym projekcie.